Woonloket

Waarvoor kan je terecht bij het Woonloket?

Je hebt een vraag over wonen? Je weet niet tot wie of welke instantie je jouw vraag moet richten? Dan helpen wij je graag verder. Wij bezorgen jou algemene informatie. Indien nodig, verwijzen we je door naar de juiste diensten.    

Bovendien geven wij advies en informatie over onder andere de stedelijke woonpremies zoals:

Algemene informatie over sociaal wonen in Oostende kan je bij ons verkrijgen.

Woon je in een (huur)woning waarvan de kwaliteit niet goed is, dan informeren we je graag over de verschillende mogelijkheden en procedures. 

Hoe maak je een afspraak met het Woonloket?

Het Woonloket werkt enkel op afspraak. Zo kunnen we je vraag grondig voorbereiden. Vragen over wonen zijn vaak complex en moeten binnen een persoonlijke context bekeken worden. Voor vragen die wij niet rechtstreeks kunnen beantwoorden, verwijzen we je door naar interne en externe partners.

Wil je een afspraak maken? Neem dan telefonisch contact op via 059 25 85 55 en 0800 1 8400 (gratis) of vul het onderstaande formulier in. Het Woonloket belt je vervolgens op.

Afspraak met het Woonloket

Wat zijn de openingsuren van het Woonloket?

Het Woonloket is telefonisch bereikbaar op:

  • Ma, Di, Wo: 08:30-12:00 &13:00-16:30 
  • Do: 08:30-12:00 en 16:30-19:30
  • Vr: 08:30-13:00

Het Woonloket is op afspraak open op:

  • Ma, Di, Wo: 09:00-12:00

Vragen over je dossier?

Deze vragen kan je richten tot je dossierbeheerder.

JOUW STAD. JOUW VRAGEN. JOUW BEZORGDHEDEN. JOUW REACTIES.
Kom hier met al je vragen, en zelfs om eens te klagen. Maar ben je echt content, geef dan een compliment bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 8 tot 19 uur.