Beweeg je fit tijdens corona

Blijven bewegen is erg belangrijk. Sport Vlaanderen wil iedereen fit door deze coronacrisis loodsen en Oostende als sportstad ondersteunt uiteraard deze boodschap! Op deze pagina bundelen we tips voor iedereen. 

Ook Emma Plasschaert laat van zich horen en roept de Oostendenaars op om te blijven bewegen.

De maatregelen zijn dan wel ietsje versoepeld, toch zijn de meeste sportclubs nog gesloten. Gelukkig zijn er alternatieven, want ook in eigen huis of tuin kan je werken aan je sportskills. Bekijk hier de oefeningen voor jouw favoriete sport!

Dansschool GEVADA maakte een Salsa-instructiefilmpje

Trek je dansschoenen maar aan

De Vrije Zwemmers Oostende

VZO Oostende deelt ook enkele oefeningen speciaal voor de lenigheid en de rug. 

 

Rope Skipping

Rope skipping Oostende leert je rope skipping voor beginners in deze drie filmpjes. Het enige wat je nodig hebt is een springtouw. Probeer jij het ook eens? 

Les 1

Les 2

Les 3

 

Rugoefeningen

Sportkinesist: "Voor veel mensen is "blijf bewegen" nog belangrijker dan "blijf sporten""

Sporza.be

Blijven bewegen is dus zeer belangrijk. Dit is echter niet evident voor iedereen. Daarom heeft onze sportcoach Ilse deze filmpjes opgenomen met oefeningen voor wie last heeft van rugklachten. Wie met lagerugpijn kampt, kan dus best met deze bewegingen aan de slag. 

Met deze onderstaande oefeningen kan je thuis ook aan de slag. En er zijn geen excuses want je hebt er amper iets voor nodig: een stoel, een bal en een matje of een handdoek. Aan de slag.

Pilates aan zee - alé - thuis dan hé

Deze Pilates-video biedt een full body work-out in 25 minuten. Goed om enkele pijnlijke spieren los te maken. Met een yogamatje en een rustige ruimte kan je direct aan de slag.

5 reeksen om je spieren te onderhouden

  • Arm-, borst- en schouderspieren

  • Beenspieren

  • Enkelstabiliteit

  • Buikspieren

  • Core stability