Het onthaal van het Stadhuis en de campus Edith Cavell vallen onder de dienstverlening van het O-punt, het contactpunt om iets te melden, vragen of delen. Vanaf 1 januari zullen beide locaties dezelfde openingstijden krijgen. Met deze aanpassing wil Stad Oostende een nog meer klantgerichte service bieden die duidelijk is voor elke bezoeker.
Let wel, voor verschillende diensten moet je vooraf een afspraak maken. Zo krijgt elke klant de nodige tijd en aandacht. Een afspraak maken met de diensten kan online via www.oostende.be, telefonisch op het gratis nummer 0800 1 8400 of fysiek via het O-punt.
Het O-punt is vanaf 3 januari 2024 bereikbaar op volgende momenten:
- maandag: 8.30 - 12.00 en 13.00 - 16.30 uur
- dinsdag: 8.30 - 12.00 en 13.00 - 16.30 uur
- woensdag: 8.30 - 12.00 en 13.00 - 16.30 uur
- donderdag: 8.30 - 12.00 en 16.30 - 19.30 uur
- vrijdag: 8.30 - 13.00 uur
De stedelijke diensten zijn bereikbaar op volgende momenten:
- maandag: 9.00 - 12.00 en 13.00 - 16.30 uur
- dinsdag: 9.00 - 12.00 en 13.00 - 16.30 uur
- woensdag: 9.00 - 12.00 en 13.00 - 16.30 uur
- donderdag: 9.00 - 12.00 en 17.00 - 19.30 uur
- vrijdag: 9.00 - 13.00 uur
Stad Oostende zet verder in op digitalisering
Het is niet altijd nodig om naar het Stadhuis of naar de campus Edith Cavell te gaan. Via de website www.oostende.be kan elke burger op elk gewenst moment heel wat informatie terugvinden of een aanvraag doen bij de diensten.
Om het comfort van de burger verder te vergroten, levert Stad Oostende sommige documenten ook aan huis, op kantoor of op een plek naar keuze in Belgiƫ. Met die betalende dienstverlening geven we een extra service, volledig op maat van de klant. Voorlopig kan dat volgens de wet enkel voor reispassen en rijbewijzen.
Stad Oostende blijft zich inzetten voor een servicegerichte aanpak. De nieuwe openingsuren en de aanvullende dienstverlening weerspiegelen het voortdurende streven naar een efficiƫnte, toegankelijke stad.