Energieloket

Hoofdthemas

Wat?

  • informatie en advies over de energiemarkt:
    de commerciële leveranciers, prijsvergelijking, soort contracten, regelen van aansluiting, wat te doen bij verhuis ...
  • informatie over Fluvius, de Lokale Adviescommissie (LAC), budgetmeters ...
  • bemiddeling bij afbetaling van openstaande energiefacturen
  • uitleg van de energiefacturen, sociaal tarief ...
  • meldpunt voor dreigende situaties van energiearmoede in Oostende
    Familieleden, buren, hulpverleners kunnen problemen melden op energieloket@sho.be. Een maatschappelijk werker neemt dan contact op.

Info Energieloket150,9Kb(pdf)

Folder Budgetmeter481,7Kb(pdf)

Wat breng je mee?

Het is belangrijk dat je zoveel mogelijk informatie meebrengt op het eerste gesprek:

  • je factuur of meest recente afrekeningsfactuur
  • je identiteitskaart

Neem altijd eerst een ticket aan de welkomzuil in het onthaal. Een vrijwilliger helpt hier graag bij.