Energieloket

Hoofdthemas

Wat?

  • Informatie en advies over de energiemarkt:
    de commerciële leveranciers, prijsvergelijking, soort contracten, regelen van aansluiting, wat te doen bij verhuis...;
  • Informatie over Fluvius, de Lokale Adviescommissie (LAC), budgetmeters...;
  • Bemiddeling bij afbetaling van openstaande energiefacturen;
  • Uitleg van de energiefacturen, sociaal tarief;
  • Meldpunt voor dreigende situaties van energiearmoede in Oostende. Familieleden, buren, hulpverleners kunnen problemen melden op energieloket@sho.be. Een maatschappelijk werker neemt dan contact op.

Wat breng je mee?

Het is belangrijk dat je zoveel mogelijk informatie meebrengt op het eerste gesprek:

  • je factuur of meest recente afrekeningsfactuur;
  • je identiteitskaart;

Waar en wanneer?

Sociaal Huis
Edith Cavellstraat 15
8400 Oostende

Dienst Energieloket

  • maandag, woensdag, donderdag en vrijdag: 9 - 11.30 uur
  • gesloten op dinsdag, zaterdag, zondag en feestdagen

Neem altijd eerst een ticket aan de welkomzuil in het onthaal. Een vrijwilliger helpt hier graag bij.

Downloads