Energieloket

Hoofdthemas

  • Je dreigt te worden afgesloten of je kent iemand die kampt met Energieproblemen?
  • Je hebt zelf problemen met het betalen van je Energiefactuur? Een te hoge afrekening elektriciteit/water of gas?
  • Zoek je informatie over de energiemarkt, maar begrijp je er niets meer van?

Kom of bel of mail naar het Energieloket!

  • Een maatschappelijk werker zal samen met jou onderzoeken waarop je recht hebt en of je aan de voorwaarden voldoet.
  • Dan stippelen we samen een traject uitstippelen om energiezuiniger te leven. Of we analyseren je financiële situatie om samen met jou tot een goede oplossing te komen.

Wat breng je mee?

Het is belangrijk dat je zoveel mogelijk informatie meebrengt op het eerste gesprek:

  • je factuur of meest recente afrekeningsfactuur
  • je identiteitskaart

Maak een afspraak bij het Energieloket op de Centrale Campus van het OCMW via energieloket@oostende.be of 059 59 13 13.


Premie minimale levering aardgas 2020-2021

Het OCMW en de Stad Oostende werken via het Energieloket actief mee aan de strijd tegen Energiearmoede. Voor de laagste inkomens voorziet de overheid een tussenkomst in de kosten van aardgas. Lees hier meer info over de premie.

Meld je digitaal aan:

Digitale aanmelding: Premie minimale levering aardgas 2020-2021