Energieloket

Hoofdthemas

  • Je dreigt te worden afgesloten of je kent iemand die kampt met energieproblemen?
  • Je hebt zelf problemen met het betalen van je energiefactuur? Een te hoge afrekening elektriciteit/water of gas?
  • Zoek je informatie over de energiemarkt, maar begrijp je er niets meer van?

Maak een afspraak met de dienst Rechtenverkenning!

  • Een maatschappelijk werker zal samen met jou onderzoeken waarop je recht hebt en of je aan de voorwaarden voldoet.
  • Dan stippelen we samen een traject om energiezuiniger te leven. Of we analyseren je financiĆ«le situatie om samen met jou tot een goede oplossing te komen.

Wat breng je mee?

Het is belangrijk dat je zoveel mogelijk informatie meebrengt op het eerste gesprek:

  • je factuur of meest recente afrekeningsfactuur
  • je identiteitskaart

Meld je digitaal aan voor een afspraak. Dan zoeken we samen voor een oplossing:

Doe een digitale aanmelding

Een afspraak met de dienst Rechtenverkenning in de campus Edith Cavell van Stad Oostende kan je ook telefonisch maken op volgende momenten:

  • maandag tot woensdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur
  • donderdag van 9.00 uur tot 12.00 uur en van 17.00 tot 19.00 uur
  • vrijdag: van 9.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur

Via 059 59 10 10 of bel gratis 0800 1 8400 (kies voor optie 2).

CliĆ«nten die al een maatschappelijk werk(st)er toegewezen kregen, kunnen verder rechtstreeks contact opnemen met hem/haar.


Premie minimale levering aardgas 2021 - 2022

Stad Oostende werkt via het Energieloket actief mee aan de strijd tegen Energiearmoede. Voor de laagste inkomens voorziet de overheid een tussenkomst in de kosten van aardgas.

Meld je digitaal aan: Premie minimale levering aardgas 2021 - 2022