Communicatie

Hoofdthemas

  • Spandoeken, vlaggen en ballonconstructies. Hiervoor is een voorafgaande vergunning van het College van Burgemeester en Schepenen vereist (zie stedelijke verordening). 
  • Reclameborden, reclameconstructies en aankondigingsborden. Stad Oostende heft een belasting op het voeren van reclame op het openbaar domein (zie belastingverordening).
  • Tijdelijke publiciteitsborden langs gewestwegen.
  • Flyering en/of sampling op het openbaar domein wordt vrijwel nooit toegestaan op het grondgebied van Oostende.
  • UiTdatabank en UiT in Oostende
  • Perstekst en persuitnodiging.
  • Sociale media zoals Facebook, Instagram, Twitter...
  • Uitnodiging, bij voorkeur digitaal.
  • Eigen website. Op de stedelijke website worden enkel eigen evenementen of evenementen in co-creatie gecommuniceerd.
  • Zijn er verkeersmaatregelen nodig voor jouw evenement? De Politie bepaalt of een bewonersbrief noodzakelijk is. 
  • Advertentieruimte: print, radio, televisie, billboards/infoborden in straatbeeld.
  • Sponsoring/subsidies
  • Ontvang je een bijdrage in natura of contanten van de Stad? Vergeet dan niet om het logo van Stad Oostende te vermelden.
JOUW STAD. JOUW VRAGEN. JOUW BEZORGDHEDEN. JOUW REACTIES.
Kom hier met al je vragen, en zelfs om eens te klagen. Maar ben je echt content, geef dan een compliment bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 8 tot 19 uur.