- Spandoeken, vlaggen en ballonconstructies. Hiervoor is een voorafgaande vergunning van het College van Burgemeester en Schepenen vereist (zie stedelijke verordening).
- Reclameborden, reclameconstructies en aankondigingsborden. Stad Oostende heft een belasting op het voeren van reclame op het openbaar domein (zie belastingverordening).
- Flyering en/of sampling op het openbaar domein wordt vrijwel nooit toegestaan op het grondgebied van Oostende.
- UiTdatabank en UiT in Oostende
- Perstekst en persuitnodiging.
- Sociale media zoals Facebook, Instagram, Twitter...
- Uitnodiging, bij voorkeur digitaal.
- Eigen website. Op de stedelijke website worden enkel eigen evenementen of evenementen in co-creatie gecommuniceerd.
- Zijn er verkeersmaatregelen nodig voor jouw evenement? De Politie bepaalt of een bewonersbrief noodzakelijk is.
- Advertentieruimte: print, radio, televisie, billboards/infoborden in straatbeeld.
- Sponsoring/subsidies
- Ontvang je een bijdrage in natura of contanten van de Stad? Vergeet dan niet om het logo van Stad Oostende te vermelden.
