Communicatie

Hoofdthemas

  • Spandoeken, vlaggen en ballonconstructies. Hiervoor is een voorafgaande vergunning van het College van Burgemeester en Schepenen vereist (zie stedelijke verordening). 
  • Reclameborden, reclameconstructies en aankondigingsborden. Stad Oostende heft een belasting op het voeren van reclame op het openbaar domein (zie belastingverordening).
  • Flyering en/of sampling op het openbaar domein wordt vrijwel nooit toegestaan op het grondgebied van Oostende.
  • UiTdatabank en UiT in Oostende
  • Perstekst en persuitnodiging.
  • Sociale media zoals Facebook, Instagram, Twitter...
  • Uitnodiging, bij voorkeur digitaal.
  • Eigen website. Op de stedelijke website worden enkel eigen evenementen of evenementen in co-creatie gecommuniceerd.
  • Zijn er verkeersmaatregelen nodig voor jouw evenement? De Politie bepaalt of een bewonersbrief noodzakelijk is. 
  • Advertentieruimte: print, radio, televisie, billboards/infoborden in straatbeeld.
  • Sponsoring/subsidies
  • Ontvang je een bijdrage in natura of contanten van de Stad? Vergeet dan niet om het logo van Stad Oostende te vermelden.