Mijn kind is ziek en kan niet deelnemen aan pleZAND. Wat nu?
We verwachten dat elke afwezigheid gemeld wordt. Als jouw kind ziek is, moet je dit melden VOOR 09.30 uur op de dag van de activiteit via het onlineformulier
Als je binnen de 2 werkdagen een geldig attest (bv. ziekte, ongeval ouder/kind, overlijden familielid, rechtbank…) indient, wordt het inschrijvingsgeld volledig terugbetaald.
Voorbeeld:
Jouw kind is ziek op woensdag 12 juli. Je vult het onlineformulier in voor 09.30 uur op 12 juli. Als je al een afwezigheidsattest hebt, kan je het hier toevoegen. Kan je pas ‘s avonds naar de dokter? Je hebt 2 werkdagen tijd om het attest in te dienen, dus dit kan tot vrijdag 14 juli om 23.59 uur.
Mijn kind is ziek, maar ik kan pas vanavond naar de dokter. Wat moet ik doen?
Als jouw kind ziek is, moet je dit melden VOOR 09.30 uur op de dag van de activiteit via het onlineformulier
Heb je op het moment van de melding nog geen geldig attest, dan kan je dit nadien nog indienen via dit formulier.
Opgelet! Het attest moet binnen de 2 werkdagen digitaal ingediend worden om een terugbetaling te krijgen.
Heb ik altijd een doktersattest nodig als bewijs van ziekte?
Neen, je kan maximum 3 niet-opeenvolgende dagen per kalenderjaar een inschrijving annuleren wegens ziekte, zonder het voorleggen van een medisch attest. Je moet de afwezigheid voor 09.30 uur op de dag van de activiteit melden via het onlineformulier
Is jouw kind langer dan één dag ziek? Of al 3 niet-opeenvolgende dagen ziek geweest zonder medisch attest? Dan moet je een medisch attest online indienen via het onlineformulier en dit ten laatste 2 werkdagen na de afwezigheidsmelding.
We hebben een reis geboekt, maar mijn kind was al ingeschreven bij pleZAND. Kan ik dit annuleren?
Je kan de inschrijving bij pleZAND annuleren tot 23.59 uur de dag voor de activiteit via het onlineformulier
Als je de inschrijving 14 dagen of meer voor de activiteit annuleert, wordt het inschrijvingsgeld terugbetaald met aftrek van 20% administratiekost.
Als er nog minder dan 14 dagen voor de activiteit zijn, vragen we om ook deze afwezigheid te melden via het onlineformulier en dit voor 23.59 uur de dag voor de activiteit. In dit geval kan je geen terugbetaling krijgen, maar kunnen we de plaatsjes terug openstellen voor andere kinderen.
Hoe annuleer ik een inschrijving?
Je kan een inschrijving bij pleZAND annuleren door het invullen van het onlineformulier.
Wanneer mag ik de terugbetaling verwachten?
De terugbetalingen worden één keer per week doorgegeven. Stad Oostende voert de terugbetaling zo snel mogelijk uit, maar dit vraagt natuurlijk de nodige verwerkingstijd.
Als ouder kan je ervoor zorgen dat de terugbetaling vlotter verloopt door ervoor te zorgen dat jouw gegevens in het inschrijvingsprogramma up-to-date zijn en het rekeningnummer is ingevuld. Lees hier hoe je jouw gegevens kan aanpassen.
Ik heb de afwezigheid van mijn kind niet gemeld. Wat zijn de gevolgen?
Als een kind afwezig is bij pleZAND en de afwezigheid werd niet gemeld, neemt de dienst Jeugd volgende stappen:
- Eerste niet gemelde afwezigheid: de ouder/voogd ontvangt een waarschuwings-sms.
- Tweede niet gemelde afwezigheid: de ouder/voogd ontvangt een waarschuwings-e-mail en een tweede sms.
- Derde niet gemelde afwezigheid: de ouder/voogd krijgt telefonisch de boodschap dat het kind tijdelijk niet meer kan deelnemen aan pleZAND.
Wil je de procedure graag in detail nalezen? Dan kan dit in het huishoudelijk reglement bij artikel 6.
Voorbeeld:
Kind X is afwezig op 7 juli en er is geen melding via het onlineformulier. De ouder ontvangt een waarschuwings-sms.
Kind X is een tweede keer afwezig op 13 juli en er is geen melding via het onlineformulier. De ouder ontvangt een tweede waarschuwings-sms en een waarschuwings-e-mail.
Kind X is een derde keer afwezig op 18 juli en er is geen melding via het onlineformulier. De ouder krijgt telefonisch de boodschap dat kind X tijdelijk niet meer kan deelnemen aan pleZAND.