ALLES over fuiven

Hoofdthemas

ALLES wat je moet weten om een fuif te organiseren!

Het organiseren van een fuif dat doe je niet zomaar in een uurtje. Naast het zoeken van de gepaste zaal, de juiste inrichting en een line-up die iedereen omver blaast, komt nog heel veel verplichte en noodzakelijke administratie kijken. Denk maar aan promotie, security, Sabam, verzekering,...

Het stadsbestuur wil je via het reglement 'fuifondersteuning' hierbij een duwtje in de rug geven en dit op drie fronten:

  • inhoudelijke ondersteuning bij de voorbereiding van de fuif;
  • financiële ondersteuning;
  • uitlenen van fuifmateriaal.

Je kunt de inhoud en voorwaarden van het reglement hier nalezen:

Aanvraag Fuifondersteuning80,1Kb(pdf)

Reglement fuifondersteuning54,1Kb(pdf)

Na het bedenken van een concept is de eerste hindernis natuurlijk het vinden van een locatie. Gelukkig heeft de stad Oostende één geschikte fuifzaal waar je volledig uit de bol kan gaan: Fuifzaal Elysée. Een optie nemen van één maand kan door:

  • langs te komen bij de dienst Jeugd (Bosjoenk, Zinnialaan 1, 8400 Oostende);
  • telefonisch contact te nemen met de dienst Jeugd op het nummer 059/51.01.76;
  • Via mail: jeugd@oostende.be.

Na het nemen van een optie op de fuifzaal zal je van de dienst Jeugd alle nodige documenten en informatie ontvangen. Een medewerker zal je ook uitnodigen voor een gesprek om je verder te kunnen helpen met de organisatie.

Naast het aanvraagformulier voor de fuifzaal is het meldingsformulier één van de belangrijkste documenten om een fuif te organiseren. Uiterlijk 6 weken voor de fuif moet het meldingsformulier ingediend worden. Je bent verplicht die in te vullen!

 Op de site www.fuifpunt.be vind je heel wat bruikbare tips. Je vindt er ook een heuse fuifbrochure: een nogal lijvig document waarin je heel wat informatie kan vinden.

Wie nog meer lectuur wenst kan het fuifreglement lezen.


Nuttige links