Een 'geluidslogo' is een kort, herkenbaar deuntje dat je meteen associeert met een bepaald merk, in dit geval Stad Oostende. Net zoals veel bekende merken een unieke melodie gebruiken bij hun promotie, heeft nu ook Stad Oostende zo'n karakteristiek deuntje.
Op zoek naar het geluid van Oostende
Stad Oostende en Toerisme Oostende vzw ontwikkelden het logo samen met een gespecialiseerd productiehuis. Om te achterhalen hoe Oostende klinkt, gingen ze met verschillende muzikanten aan de slag om het DNA van de stad om te zetten in een geluidslogo.
Het resultaat is een opgewekte en eigenwijze tune, die de hele dag in je hoofd blijft hangen: in het geluidslogo zit zowel een pittige dosis rock 'n roll als het onbezorgde vakantiegevoel dat eigen is aan de Stad aan Zee. Er is zowel een kort en bondig geluidslogo ontwikkeld, als een volledig nummer. Beluister ze hier:
Geluidslogo Stad Oostende
Met de toenemende populariteit van podcasts en online video's, is het enorm waardevol om als stad naast een visuele stijl, met een logo en huisstijl, ook een auditieve merkidentiteit te hebben. Het oor wil namelijk ook wat. Beluister het deuntje op je eigen risico, want je krijgt het niet meer uit je hoofd.
Oostende in je oren
Het auditief logo van Oostende zal op verschillende plaatsen terugkeren. Wie belt naar de stadsdiensten of naar de partners van Stad Oostende, zoals het Economisch Huis of het Energiehuis, en eventjes moet wachten krijgt de melodie als wachtmuziekje te horen.
Ook de wekelijkse vacaturevideo op sociale media met een overzicht van de openstaande jobs bij Stad Oostende, zal de melodie gebruiken. En dat is nog maar het begin. Het geluidslogo wordt een herkenbaar element in onder meer video's, radiospots en podcasts van Stad Oostende.