Het merk Oostende

Hoofdthemas

Intro

Het merkkader als kompas voor élk project.

Het merk Oostende gaat niet alleen over hoe we spreken of wat we ontwerpen. Het is een manier van kijken, kiezen en beslissen: hoe we projecten opstarten, welke keuzes we maken, hoe we de stad ontwikkelen, hoe we mensen bedienen, én hoe we erover communiceren.

Waarom?
Omdat een stad niet alleen gezien wordt. Ze wordt gevoeld in:

  • gebouwen en pleinen
  • cultuur en evenementen
  • dienstverlening en samenwerking
  • sociale initiatieven
  • stadsverhalen en ontmoetingen

Het merkkader zorgt ervoor dat Oostende Oostende blijft, ook wanneer de stad verandert.

Daarom is het merkkader een tool voor alle stadsdiensten, partners en projectteams, organisatoren, investeerders vanaf het eerste idee tot de uitvoering. Je hoeft het niet te zien als een extra laag werk, maar als een kwaliteitstoets: Is wat we doen écht Oostends?

JOUW STAD. JOUW VRAGEN. JOUW BEZORGDHEDEN. JOUW REACTIES.
Kom hier met al je vragen, en zelfs om eens te klagen. Maar ben je echt content, geef dan een compliment bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 8 tot 19 uur.