Jouw energie

Hoofdthemas

Minimale levering - winterperiode november 2023- maart 2024

  • Je bent klant bij Fluvius en betaalt via Prepaid?
  • Je verwarmt op aardgas, of op elektriciteit via exclusief nachttarief?
  • Je hebt problemen met het betalen van je energiefactuur?
  • Je hebt te weinig geld om op te laden?

De dienst Rechtenverkenning kan je misschien helpen! We doen een financieel onderzoek en kijken samen voor een oplossing.

Wat is 'minimale levering'?

Tussen 1 november en 31 maart laadt het OCMW twee keer per maand voor jou een bedrag op. Deze opladingen helpen je om niet zonder verwarming te vallen.

Doe de aanvraag bij voorkeur digitaal:

Of kom langs bij de dienst Rechtenverkenning en vraag de ‘minimale levering’ aan. Ook als je geen klant bent van het OCMW.

Keuren ze jouw aanvraag goed, dan laadt het OCMW de bedragen twee keer per maand op.

  • Heb je een digitale meter ? Dan doet het OCMW de oplading.
  • Heb je nog een oude meter ? Dan zet het OCMW de bedragen op jouw kaart.

Dit bedrag is goed voor 60% van het gemiddeld verbruik, en garandeert dus een minimaal comfort, de hele winter door. De hoogte van de tussenkomst hangt af van het type woning en of de client het statuut als beschermd afnemer heeft. 

Energiehuis Oostende

Bij Energiehuis Oostende kunnen alle Oostendenaars terecht voor advies of vragen rond energie. Ook voor specifieke begeleiding op maat bij renovaties die de energiekost verlagen, ben je bij het Energiehuis aan het juiste adres.  

Daarnaast kan je via het Energiehuis Oostende een energielening afsluiten, een energiescan of een waterscan aanvragen of meedoen aan een groepsaankoop voor zonnepanelen, dakisolatie en groene stroom of gas.

Meld je digitaal aan: Premie minimale levering aardgas en elektriciteit 2023- 2024

JOUW STAD. JOUW VRAGEN. JOUW BEZORGDHEDEN. JOUW REACTIES.
Kom hier met al je vragen, en zelfs om eens te klagen. Maar ben je echt content, geef dan een compliment bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 8 tot 19 uur.