FAQ 'Te gast'

Veelgestelde vragen (FAQ) omtrent de ticketregeling van de geannuleerde 'Te gast'-voorstellingen naar aanleiding van de coronamaatregelen.

    1. Wat is een ‘Te gast’-voorstelling?
      Voorstellingen met het label ‘Te gast’ gaan uit van een externe organisator die een zaal in Cultuurcentrum De Grote Post of een andere locatie huurt. ‘Te gast’-voorstellingen die plaatsvinden in CC De Grote Post vormen een aanvulling op de eigen programmatie van het cultuurcentrum. Voor een ‘Te gast’-voorstelling gelden er bijgevolg andere verkoopsvoorwaarden dan voor de eigen programmatie van het cultuurcentrum.

    2. Hoe weet ik of ik tickets heb voor een ‘Te gast’-voorstelling?
      Zowel op een E-ticket als op een papieren ticket dat werd geprint aan de balie van het UiTloket, staat duidelijk het label ‘Te Gast’ vermeld. Bij twijfel, raadpleeg het invulformulier of neem gerust contact op met het UiTloket (zie punt 13).

    3. Staat jouw voorstelling niet vermeld in ons invulformulier?
      Dan heb je wellicht een ticket gekocht voor een voorstelling georganiseerd door CC De Grote Post of door KAAP.
      • Klik hier voor de ticketregeling van CC De Grote Post.
      • Klik hier voor de ticketregeling van KAAP.

    4. Ik vind het kaartnummer niet terug op mijn ticket.
      Hoe meer informatie wij beschikken over jouw boeking in ons ticketingsysteem, hoe beter. Maar geen nood als je het kaartnummer niet terugvindt: je kan het invulformulier ook vervolledigen zonder vermelding van kaartnummer(s).

    5. Ik vind mijn rij- en stoelnummer niet terug op mijn ticket (rij = letter; stoel = cijfer)
      Misschien heb jij tickets voor een ongenummerde voorstelling? Zo niet: hoe meer informatie wij beschikken over jouw boeking in ons ticketingsysteem, hoe beter. Maar geen nood als je het rij- en stoelnummer niet terugvindt op je ticket(s): je kan het invulformulier ook vervolledigen zonder vermelding van rij- en stoelnummer(s).

    6. Ik vind mijn ticket(s) niet meer terug.
      Neem gerust contact op met het UiTloket (zie punt 13). We vullen dan samen met jou het formulier in. Alle info die wij nodig hebben, staat in ons ticketingsysteem geregistreerd.

    7. Mijn ticket werd per overschrijving betaald. Daardoor heb ik geen ticket ontvangen, want mijn ticket zou aan de avondkassa geprint worden.
      Neem gerust contact op met het UiTloket (zie punt 13). We vullen dan samen met jou het formulier in. Alle info die wij nodig hebben, staat in ons ticketingsysteem geregistreerd.

    8. Ik heb geen e-mailadres en kan bijgevolg het formulier niet vervolledigen.
      Neem gerust telefonisch contact op met het UiTloket (zie punt 13). We vullen dan samen met jou het formulier in.

    9. Wat gebeurt er wanneer ik kies voor een nieuwe datum als mijn voorstelling werd verplaatst?
      Als je akkoord ging met de nieuwe datum van een of meerdere voorstellingen, zorg er dan voor dat je je oorspronkelijke ticket goed bewaart. Dit ticket blijft namelijk geldig als toegangsbewijs en je behoudt (bij een genummerde voorstelling) jouw rij- en stoelnummer.

    10. Wat gebeurt er als ik kies voor een donatie aan de organisatie?
      Als je jouw ticket doneert, dan stort Stad Oostende het gehele bedrag van je ticket door naar de organisator van de voorstelling. Uit solidariteit met de organisatoren, die geconfronteerd worden met extra kosten doordat alle activiteiten werden geannuleerd, roept de Vlaamse overheid op om geen terugbetaling te vragen.

    11. Wat gebeurt er als ik kies voor een terugbetaling?
      Als je kiest voor een terugbetaling, dan mag je de terugbetaling verwachten op het rekeningnummer (IBAN) dat je hebt opgegeven in het invulformulier. Het UiTloket verwerkt zo snel mogelijk jouw voorkeuren. De verwerking kan wel wat tijd in beslag nemen. Wij danken jou alvast voor het begrip!

    12. Waarom vind ik Zilverrock niet terug in de lijst van de voorstellingen?
      Stad Oostende gaat voor Zilverrock op zoek naar een nieuwe datum en vraagt mensen die al een ticket hebben gekocht, om deze goed bij te houden. De bedoeling is om rij- en stoelnummers te behouden. Enkel de datum zou wijzigen. Van zodra hierover meer bekend is, zullen we dit via de stedelijke informatiekanalen bekendmaken.

    13. Heb je nog andere vragen omtrent de ticketregeling van ‘Te Gast’-voorstellingen? Of heb je hulp nodig bij het invullen van het formulier? 
      Aarzel dan zeker niet om contact op te nemen met het UiTloket. Let op: naar aanleiding van de coronacrisis is het UiTloket – weliswaar tijdelijk – uitsluitend telefonisch en per e-mail bereikbaar.
      • Per telefoon: +32 (0)59 33 90 00 – op weekdagen doorlopend van 10u tot 18u.
      • Per mail: uit@oostende.be