Zorgblog - 01 - Emeric van de technische dienst

Er is tegenwoordig veel steun voor alle helden die in deze coronatijden dagelijks hard werken in de vuurlinie. Stad Oostende zet daarom de komende tijd een aantal stadsmedewerkers in de kijker: mensen die in niet-evidente omstandigheden mee helpen aan de dienstverlening voor alle Oostendenaren.

’s Avonds barsten er spontane applausjes uit op straat en aan de ramen zie je witte doeken hangen om de mensen uit de zorgsector een hart onder de riem te steken.

Op de ‘Zorgblog’ willen we ook onze eigen helden even kort in de kijker zetten. Heel wat medewerkers van Stad Oostende zijn immers op tal van verschillende manieren nog steeds actief achter de schermen. Deze helden kunnen niet gewoon thuisblijven tot het gevaar is overgewaaid, maar moeten elke dag opnieuw het werkveld in. Één ding staat hierbij centraal: zorgbehoevenden blijven beschermen en verzorgen in deze coronacrisis.

Om de spits af te bijten zetten we Emeric Debuschere vandaag in onze schijnwerpers. Emeric werkt bij de technische dienst van Stad Oostende. Normaal vormen elektriciteitswerken zijn hoofdbezigheid, maar deze week was hij van wacht: dat betekent dat hij 24 op 24 paraat moest staan om alle soorten klusjes op te vangen.

Deze week hield dat heldenwerk onder meer in: waterlekken herstellen, een industriële vaatwas ontstoppen in het ziekenhuis, wc’s ontstoppen in de noodopvang en brandalarmen resetten in de nachtopvang en in serviceflats.

De grootste heldendaad was vast het depanneren van de arme dame wiens boiler was ontploft in haar serviceflat in ’t Staketsel. Dat gebeurde om één uur ’s nachts. Die nacht is Emeric tot drie uur in de weer geweest om de klus te klaren. 

Gepubliceerd op vrijdag 27 maart 2020 15.34 u.